Πιάνο

Το Πρόγραμμα Σπουδών στο κλασικό πιάνο εναρμονίζεται πλήρως με το Πρόγραμμα του Υπουργείου Πολιτισμού.

Ενθαρρύνουμε να ξεκινούν πιάνο παιδιά και ενήλικες όλων των ηλικιών καθώς η μουσική είναι αγαθό και προνόμιο όλων! Για το λόγο αυτό, αλλά και γιατί κατανοούμε πως το πιάνο έλκει τους θαυμαστές του και απο είδη μουσικής πέραν του Κλασικού, εκτός του καθορισμένου προγράμματος σπουδών του Υπ.Πο. προσφέρουμε και Ελεύθερο Πρόγραμμα που μπορούν να διαμορφώσουν οι σπουδαστές σε συνεννόηση με τους καθηγητές τους.

Οι καθηγητές μας είναι κάτοχοι Διπλωμάτων και Πτυχίων αναγνωρισμένων από το κράτος, καθώς και τίτλων σπουδών εξωτερικού, όπως επίσης και μεγάλης διδακτικής και σκηνικής εμπειρίας.

Οι μαθητές παρακολουθούν ατομικά μαθήματα πιάνου και παράλληλα ομαδικά θεωρητικά μαθήματα Θεωρίας-Αρμονίας (3+3 έτη), Σολφέζ-Ακουστικών ικανοτήτων (6 έτη), Χορωδίας (2 έτη), Ιστορίας της Μουσικής (2 έτη), Μορφολογίας (1 έτος), αλλά και Μουσικής δωματίου (2 έτη).

Κατα τη διάρκεια των σπουδών οι μαθητές παίρνουν μέρος σε συναυλίες που τους βοηθούν να έρθουν σε επαφή με την ουσία και την ομορφιά της μουσικής τέχνης που είναι η επικοινωνία με το κοινό!

 

Οι τάξεις του Κλασικού πιάνου χωρίζονται σε 5 τάξεις και συνολικά 13 έτη σπουδών:

(Μαθητές με εξαιρετικές ικανοτητες μπορούν και να προσπερνουν κάποιες τάξεις του πιάνου κατόπιν συνεννόησης και σχετικών εξετάσεων.)

Προκαταρκτική Τάξη (2 έτη)

Η Προκαταρκτική τάξη αποτελεί μια εισαγωγή στις βασικές τεχνικές και στις θεωρητικές ανάγκες του οργάνου με τη βοήθεια καθιερωμένων μεθόδων (βιβλία) εκμάθησης ώστε να μπορέσουν σταδιακά οι μαθητές να διαβάσουν και να μιλήσουν τη γλώσσα της μουσικής μέσα από τα πλήκτρα του πιάνου.

Ταυτόχρονα αρχίζει η επαφή με εύκολα έργα του κλασικού ρεπερτορίου που με τις απαραίτητες εξετάσεις θα εισάγουν τους μαθητές στην επόμενη τάξη.

Κατωτέρα Τάξη (3 έτη)
Στην τάξη αυτή οι μαθητές επεκτείνουν τις γνώσεις τους στο ρεπερτόριο και τη χρήση του οργάνου μελετώντας κομμάτια από όλες τις εποχές της κλασικής μουσικής (Μπαρόκ, Κλασικισμός, Ρομαντισμός, Μοντερνισμός, Σύγχρονη δημιουργία), καθώς και στην τεχνική μέσα από ασκήσεις αλλά και κομμάτια-ασκήσεις (Σπουδές) και τις κυρίαρχες υφές και φόρμες όπως η πολυφωνική γραφή, η φόρμα Σονάτας, το Ροντό, η απλή διμερής και τριμερής φόρμα, το Πρελούδιο κ.α.
Μέση Τάξη (3 έτη)
Στην Μέση τάξη συνεχίζεται η εμβάθυνση σε έργα με τα προηγούμενα χαρακτηριστικά αλλά πιό απαιτητικά σε τεχνική (ανεξαρτησία χεριών-δακτύλων, αντοχή, ταχύτητα, μνήμη κλπ), χειρισμό του ηχοχρώματος του οργάνου, όπως και κατανόηση και έκφραση της φόρμας και των ερμηνευτικών απαιτήσεων κάθε εποχής της μουσικής.
Ανωτέρα Τάξη (3 έτη)

Στην Ανωτέρα οι μαθητές καλούνται μελετήσουν δεξιοτεχνικά έργα όλου του φάσματος του ρεπερτορίου (με την προσθήκη κοντσέρτων για πιάνο και ορχήστρα) ταυτόχρονα επεκτείνοντας και εμβαθύνοντας τις ερμηνευτικές τους ικανότητες. Παράλληλα μέσω του μαθήματος της Μουσικής Δωματίου έρχονται σε επαφή με ρεπερτόριο γραμμένο για πιάνο και διάφορα όργανα (έγχορδα με δοξάρι, πνευστά, φωνή.) Κατα τη διάρκεια της ανωτέρας τάξης οι μαθητές αναλαμβάνουν να διδάξουν αρχάριους μαθητές πιάνου σε συνεργασία και καθοδήγηση των καθηγητών τους αλλά και της διεύθυνσης του Ωδείου.

Κατα την ολοκλήρωση της τάξης αυτής δίνεται η δυνατότητα στους μαθητές να δώσουν ένα ρεσιτάλ συγκεκριμένων προδιαγραφών, με επιλεγμένη επιτροπή εξεταστών, ώστε να λάβουν το Πτυχίο Πιάνου. Οι κάτοχοι Πτυχίων έχουν το δικαίωμα να διδάξουν πιάνο.

Δίπλωμα (2 έτη)

Σε αυτό το επίπεδο εισάγονται μαθητές που θέλουν να τελειοποιήσουν τις σολιστικές τους ικανότητες. Για την απονομή του Διπλώματος καλούνται να δώσουν ένα δεξιοτεχνικό ρεσιτάλ συγκεκριμένων προδιαγραφών που περιλαμβάνει και ένα ολόκληρο κοντσέρτο για πιάνο και ορχήστρα.

Διδάσκοντες καθηγητές

Ανδριανή Γιακουμέλου

Πιάνο

Τάνια Κακάκη

Πιάνο

Παναγιώτης Κραμπής

Πιάνο

Ειρήνη Κρανιώτου

Τραγούδι, Αρμόνιο, Πιάνο, Μονωδία, Φωνητική Αγωγή

Πέτρος Μπούρας

Πιάνο

Κλασικό Τμήμα

Το Κλασικό Τμήμα του Ωδείου Μουσική Πράξη, αξιοποιώντας την πολυετή εμπειρία στο χώρο της μουσικής εκπαίδευσης, έχει αναπροσαρμόσει τα προγράμματα σπουδών ανάλογα με τις ανάγκες της εποχής, βασιζόμενο κυρίως στη συνεργασία με καθηγητές εξειδικευμένους στο αντικείμενό τους και με σύγχρονες εκπαιδευτικές αντιλήψεις.